Açaí smoothie bowl

Açaí smoothie bowl

De açaí bes is een bekende en veel gebruikte superfood en dat is die niet voor niets. Lees hier wat de gezondheidsvoordelen van deze bes zijn.

Goed om je dag mee te beginnen dus!

Ingrediënten voor de açaí smoothie

  • 1 bevroren banaan
  • 100 gr bevroren açaí
  • 150 amandelmelk (of een andere plantaardige melk)

Voor de topping van de açaí smoothie bowl

  • Zelfgemaakte granola, zoals deze.
  • Handje blauwe bessen (vers of gedroogd)
  • 1 el kokosvlokken of kokosrasp
  • Een halve banaan in plakjes

Zo maak je de smoothie bowl

Blend de bevroren açaí met de amandelmelk en de bevroren banaan totdat het glad en dik is. Let er wel op dat je blender sterk genoeg is, laat anders het fruit eerst even ontdooien. Schenk dit in een kom en strooi de kokosvlokken, de bessen, de plakjes banaan en de zelfgemaakte granola eroverheen.

Eet smakelijk!

Tip: bevroren açaí kun je tegenwoordig gewoon bij de Jumbo kopen. Je kunt in plaats van de 100 gr bevroren açaí ook 2 el açaí poeder gebruiken. Voeg dan wel een extra bevroren banaan toe.

Bron: www.dailyburn.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *