De waarheid over groente

Wat is het belang van groente voor je lichaam?

Je denkt bij het ontbijt wellicht in eerste instantie niet aan groente, maar op deze website vind je veel recepten voor het maken van heerlijke groente- en vruchtensappen, die ideaal zijn om als of bij het ontbijt te drinken!

Groente bevat veel stoffen die gezond zijn voor ons lichaam, dus het kan zeker geen kwaad om hier je dag mee te beginnen. Groente vormt de basis van de Voedselzandloper, zoals te zien is in de afbeelding van de Voedselzandloper. Kris Verburgh heeft hiervoor gekozen omdat wetenschappelijk onderzoek aangetoond heeft dat verschillende soorten groenten tegen specifieke kankers werkzaam zijn, zoals darm-, prostaat- en blaaskanker. Bovendien is groente goed in het afremmen van typische verouderingsziekten, zoals de achteruitgang van het geheugen en hart- en vaatziekten. In zijn boek beschrijft Kris Verburgh verschillende overtuigende onderzoeken die dit aantonen, erg interessant!

Let er trouwens wel op welke groente je kiest: verse groente is de beste keuze, omdat dit de meeste voedingsstoffen bevat. Bovendien kan er aan diepvriesgroente, groente in blik of glas en gepureerde groenten suiker en zout toegevoegd worden. Aan het groentesap die je in de supermarkt koopt wordt ook veel suiker toegevoegd en bovendien soms ook nog zout. Het beste is dus om deze zelf te maken met lekkere verse producten. Bovendien kun je het dan samenstellen zoals je het zelf het lekkerst vindt! Je vindt hiervoor genoeg inspiratie bij onze recepten!